سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیینه تاریخ

مزارات امام زادگان در ایران - آیینه تاریخ

سید محمد احسانی
آیینه تاریخ

مزارات امام زادگان در ایران

مسئول موسسه دائرة‌المعارف بقاع متبرکه:
دائرة‌المعارف «هزار مزار» رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول موسسه دائرة‌المعارف بقاع متبرکه گفت: دائرة‌المعارف هزار مزار که مربوط به ثبت میراث فرهنگی است، در اوایل سال آینده در سازمان میراث فرهنگی رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی‌فقیه بحرالعلوم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: این موسسه در سال 87 با حضور 10 نفر از محققان و کارشناسان مختلف کار خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: این موسسه تاکنون موفق به تالیف 150 جلد کتاب شده است که مجموعه انوار پراکنده، مزارات کرمان در دو جلد، مزارات یزد در یک جلد و رد و اثبات شجره‌نامه امامزادگان از آن جمله هستند.
مسئول موسسه دائرةالمعارف بقاع متبرکه گفت: به برخی از امامزادگان نیز به صورت مستقل پرداخته شده که تذکره بی‌بی‌شهربانو شهر ری، خواجه ربیع مشهد و... از آن دست است.
حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه‌ بحرالعلوم یادآور شد: در این موسسه در ارتباط با شجره‌نامه 2 هزار امامزاده مشهور ایران تحقیق و بررسی انجام شده و در 75 جلد کتاب به چاپ رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین دائرة‌المعارف هزار مزار در کشور که به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیده است، در 26 جلد آماده شده که در سال آینده در سازمان میراث فرهنگی رونمایی خواهد شد.
مسئول موسسه دائره‌المعارف بقاع متبرکه تصریح کرد: از این هزار امامزاده که ثبت میراث فرهنگی هستند، بیش از 350 امامزاده دارای نسب‌نامه هستند و برخی از آن بقاع متعلق به علما، بزرگان و حکما هستند که به صورت اجمالی به آن اشاره شده است.
انتهای پیام/خ30/ع




تاریخ : دوشنبه 89/12/16 | 4:32 عصر | نویسنده : سید محمد احسانی | نظر
.: Weblog Themes By Slide Skin:.